
Forretningsbetingelser

Forretningsbetingelser - OiSTER Bonus
Ved indgåelse af denne aftale, accepterer Partneren nedenstående vilkår & betingelser:
Version 1.3, opdateret d. 22. august 2024.
- Indledning og Omfang
Nedenstående vilkår & betingelser (herefter "Betingelserne") gælder ved indgåelse af denne aftale mellem Virksomheden (herefter ”Partner/Partneren”) og Reward Chain Ltd (herefter ”RC”).
RC ejer og driver det forbrugsbaseret loyalitets- og rabatsystem OiSTER-Bonus (herefter ”OB”), der gør det muligt for kortholdere (herefter ”forbruger/kunde/kunder”) i Danmark, at få deres betalingskort registreret på OB og derefter automatisk få bonus hos RC’s Partnere. Med OB, er det muligt at optjene bonus, i form af OB-kroner, baseret på kundens transaktioner med et betalingskort, uanset hvilken bank det måtte være udstedt af. Efter denne proces kan den optjente bonus bl.a. bruges til at nedbetale regninger hos OiSTER, samt købe produkter og tjenesteydelser.some text- Ved aftaleindgåelse af denne aftale får Partneren adgang til OiSTER-Bonus (”OB”) med tilhørende App og IT-platform.
- Markedsføring af Partneren på ”OB” overfor kunder/medlemmer som er koblet til ”OB”.
- De kunder/medlemmer som er koblet til ”OB”, får mulighed for at opnå bonus ved køb med deres tilknyttede betalingskort, hos Partneren.
- Partneren får sit eget Partner Dashboard på ”OB”, hvor Partneren kan følge med i transaktioner og kundeindsigter.
- Leverandørens Forpligtelser
RC forpligter sig til at sikre, at alle bonusrelaterede overførsler, der modtages af Partneren, omgående indsættes på den pågældende kortholders OB-konto. Dette sikrer, at en kunde kan gøre brug af OB-kroner i overensstemmelse med den pågældende partners salgspolitik. RC tilstræber ligeledes at introducere Partneren for OB-fællesskabet. RC forpligter sig desuden til følgende:some text- Offentliggørelse af Partneren i OB-app'en, på www.OiSTER-Bonus.dk og på sociale medier
- Oprettelse af en forbindelse til OB-databasen, der leverer oplysningerne til app'en og webstedet
- Sikre at kunden modtager en push-meddelelse om køb hos partneren på mobiltelefonen, så̊ snart OB modtager besked fra indløser, at en transaktion har fundet sted hos partneren
- Informere kunder om OB’s samarbejde og partnere via målrettede e-mails.
- RC forpligter sig ligeledes til at opkræve løbende gebyrer ved underskrivelse af denne aftale:some text
- X% cashback og X% i servicegebyr når en kunde på OB har foretaget en transaktion hos partneren
- Eventuelle gebyrer såsom; Oprettelsesgebyr, Månedsgebyr og Marketingstilvalg jævnfør den af begge parters underskrevne kontrakt
- Tilknyttet Partner
En tilknyttet Partner i henhold til denne aftale, er en part som sælger produkter eller tjenesteydelser på forbrugermarkedet. Ved underskrivelse af denne aftale, bliver den pågældende partner medlem af OB-fællesskabet, hvilket betyder, at partner giver en forbruger bonus, når forbrugeren betaler med et betalingskort for et produkt og/eller en tjenesteydelse, som partneren tilbyder indenfor OB-tjenesten. Alle bonusser beregnes elektronisk af leverandøren og der er derfor ikke yderligere omkostninger eller behov for programmering for partner. Partner debiterer betalingskortet på samme måde, som det er tilfældet i dag, via POS betalingsterminal i den fysiske forretning eller betalingsmodul i en webshop. Transaktionsbeløbet afregnes i overensstemmelse med indløsningsaftalen partner har indgået med sin indløser (NETS/Nexi). NETS adviserer leverandør om gennemførte transaktioner på det registrerede betalingskort, processeret via det registrerede aftalenummer (Merchant ID). RC opkræver herefter optjente bonus hos partner, som efterfølgende tildeles forbrugeren sin konto i OB-systemet.some text- Ved indgåelse af denne aftale accepterer Partneren hermed, at Partneren tilmeldes OB-platformen, og at oplysninger, der skal anvendes i den forbindelse, videregives til Nets Denmark A/S. Partneren accepterer desuden, at Nets Denmark A/S af hensyn til OB-platformens processer erhverver data om, hvor (handelsoplysninger), hvornår og til hvilket beløb kunder på OB-platformen har brugt deres betalingskort. Oplysninger om, hvad en kortholder har købt, behandles ikke. De behandlede oplysninger udveksles med RC. Nets Denmark A/S anvender virksomheden Storebox ApS som underleverandør til behandling af oplysningerne.
- Partnerens forpligtelser
- Partneren er forpligtet til at opfylde alle sine forpligtelser, som angivet i disse Betingelser. Disse forpligtelser omfatter sådanne tilknyttede og accessoriske forpligtelser, ydelser, funktioner og ansvarsområder, som ikke er udtrykkeligt fastsat, men som er nødvendige for eller udgør en naturlig del af Partnerens forpligtelser, eller som det med rimelig grund kan forlanges, at Partneren opfylder, for at RC kan levere ydelserne i henhold til disse Betingelser.
- Partner forpligter sig til at afgive de nødvendige oplysninger, som kræves i forbindelse med oprettelse i RC database, herunder nødvendige oplysninger, priser, satser, tekster mv..
- Partners tegningsberettigede giver hermed bemyndigelse til, at leverandøren opkræver alle beløb fra distributørernes tildelte bonus til OB-kunder og returnere disse til leverandøren. Opkrævningen foregår enten via faktura, kortbetaling eller bankoverførsler, som opkræver bonus direkte på det kort eller den konto oplyst af partneren og returnerer bonusser til den pågældende OB-kundes konto på OB-Platformen. Denne bemyndigelse gælder for alle partnerens salgssteder og indløsningsaftaler på de relevante vilkår, med mindre partner har angivet andet. Aftalen gælder også̊ hvis en ny indløsningsaftale oprettes.
- Partner forpligter sig hermed til at yde en bonus på en aftalt procentsats (X% cashback og
X% i servicegebyr), af den samlede omsætning for kunder, der betaler for produkter eller tjenesteydelser med et betalingskort, der specifikt er identificeret i OB-platformen.
- Partnerfordele
OB er et elektronisk forbrugsbaseret loyalitetssystem, der er udviklet til at øge Partnerens salg, samtidig med at Partnerens forretning sikres som følge af:some text- Automatisk indsamling af bonus optjent af OB-kunder.
- Partnerens adviserings-meddelelser til forbrugere, hvor der takkes for den pågældende transaktion. Meddelelsen afsendes når OB modtager oplysninger fra NETS, om at en transaktion har fundet sted. Den opfordrer samtidig forbrugeren til at drage fordel af partnerens varer og tjenester.
- Analyserapporter om købsmønstre på lokationerne som overholder GDPR (kan medføre ekstra betaling)
- Partner-engagement
- Som Partner accepterer jeg hermed, at min forretning bliver tilmeldt Servicen, og at mit CVR-nummer og Dankort forretningsnummer og/eller Teller forretningsnummer gives til Nets Denmark A/S. Jeg giver desuden samtykke til, at Nets Denmark A/S sender oplysninger til RC indeholdende data om hvornår og for hvilket beløb, loyalitetsmedlemmet af RC har brugt sit Dankort, Visa kort og/eller Mastercard i min forretning. Oplysninger om, hvad loyalitetsmedlemmet har købt, behandles ikke. De behandlede oplysninger udveksles med RC. Nets Denmark A/S anvender firmaet Storebox ApS som underdatabehandler til behandling af oplysningerne.
- RC har ret til at tilføje eller ændre betalingsmiddelløsninger til formål som ovenstående således, at RC kan levere Servicen bedst muligt til Partneren, medmindre det medfører øgede omkostninger til håndtering af betalinger for Partneren. RC kan dele information med kommende samarbejdspartnere med betalingsmiddelløsninger til ovenstående formål.
- Partneren bemyndiger Visa, Mastercard, Nexi, AiiA til at tilgå Partnerens betalingsdata for at sende RC’s Tracking Partnere kvalificeret transaktionsdata for tilmeldte medlemmer i OB eller enhver associeret forretning hertil, for at muliggøre cardlinked tilbud, der kan være af interesse for kortholderen. Partneren accepterer ligeledes, at i det omfang Partneren modtager begrænsede og aggregerede data fra cashback services vedr. transaktioner, må denne kun benyttes til de formål (a) fakturagrundlag og til at påvise cashback Services’s resultater, (b) overholde al gældende lovgivning herunder gældende databeskyttelseslovgivning og (c) ikke gøre noget, der kan skade Visa og Mastercard’s omdømme.
- I forbindelse med den løbende service og markedsføring i Servicens tilknyttede fordelsprogrammer, kan RC eller en repræsentant herfor have brug for at overvære Partnerens aktiviteter i Servicen. Partneren giver tilladelse hertil.
- Priser
- RC beregner sig et gebyr på 1% af Partnerens omsætning fra kunder, der er tilmeldt Servicen.
- Partneren kan tilkøbe ekstra markedsføring af RC. Såfremt Partneren har tilkøbt ekstra markedsføring, tillægges dette den månedlige faktura fra RC og følger betalingsbetingelserne heraf.
- Partneren giver den cashback rate til kunden, der er aftalt ved aftaleindgåelse med RC. Partneren har dog mulighed for i valgfrie perioder at ændre cashback procentsats ved skriftlig henvendelse til RC. RC skal effektuere ændringen en måned + løbende måned efter meddelelse herom. Partneren kan i perioder hæve cashback.
- RC er berettiget til at ændre alle priser samt betalingsvilkår, mens aftalen består med et varsel på 1 måned til den første i en måned. Ved Partnerens fortsatte brug af RC´s ydelser, har Partneren tiltrådt det nye aftalegrundlag.
- Betaling
- Ved aftalens indgåelse accepterer Partneren, at RC løbende hæver sit tilgodehavende i henhold til nærværende aftale hos Partneren.
- Såfremt Partneren ønsker at reklamere over en opkrævning, skal dette ske skriftligt til RC inden 5 kalenderdage fra opkrævningsdatoen. Reklamationen skal indeholde en detaljeret beskrivelse af baggrunden for og årsagerne til, at Partneren ønsker at reklamere. Hvis Partneren undlader at reklamere indenfor fristen, anses opkrævningen for endeligt godkendt af Partneren.
- Det er Partnerens ansvar, at RC til enhver tid kan opkræve sit tilgodehavende hos Partneren. Partneren er således forpligtet til at holde sine konto og/eller betalingsoplysninger opdateret hos RC.
- Ved manglende betaling vil RC desuden være berettiget til at suspendere Partneren fra brug af RC´s ydelser, indtil RC´s fulde tilgodehavende er betalt.
- Partneren er ikke berettiget til at modregne eventuelle modkrav på RC, som ikke er skriftligt anerkendt af RC, og har ikke ret til at tilbageholde nogen del af betalingen på grund af modfordringer af nogen art.
- Såfremt Partnerens salg til en kunde fortrydes eller på anden måde annulleres, således at kunden modtager købesummen retur, er Partneren berettiget til at få værdien af cashbacken retur, såfremt at købesummen indsættes på samme betalingskort, som benyttet til betaling.
- Force majeure
- Hverken leverandør eller partner er ansvarlige for tab, som skyldes: Svigt i telekommunikation. Indgreb ved lov eller forvaltningsakt. Indtruffet eller truende krig, oprør, borgerlige uroligheder, sabotage, hærværk eller terror. Naturkatastrofer. Strejke, lockout, boykot eller blokade, uanset om det er parten selv eller dennes organisation, konflikten er rettet mod eller iværksat af, og uanset konfliktens årsag, herunder også når konflikten kun rammer dele af partens’ funktioner. Manglende adgang til de edb-systemer, som parterne anvender, eller for beskadigelse eller tab af data. Ansvarsfriheden gælder uanset om det er parten selv eller en ekstern edb-leverandør, der står for driften af systemerne. Andre force majeure omstændigheder uden for parternes kontrol
- Hvis der opstår forsinkelser på grund af sådanne omstændigheder, har Partneren ikke ret til kompensation eller erstatning. RC er ikke ansvarlig for direkte eller indirekte tab, herunder tab af drift eller tabt fortjeneste.
- Force majeure-klausulen gælder, uanset om det er RC selv eller en af deres underleverandører, der oplever forhindringer i opfyldelsen af aftalen.
- Tavshedspligt
- Når Partner samarbejder med RC, vil begge parter have adgang til fortrolige oplysninger om hinandens forretning, produkter og knowhow. Disse oplysninger skal behandles som strengt fortrolige og må kun bruges i forbindelse med samarbejdet. Selv efter samarbejdet er afsluttet, skal oplysningerne forblive fortrolige. Dog har RC ret til at bruge Partners navn som reference i deres markedsføring.
- Ved aftalens udløb skal parterne tilbagelevere eventuelle fortrolige oplysninger om den anden part, som de måtte være i besiddelse af og som er resultat af denne aftale. Bestemmelsen om fortrolighed gælder ikke allerede offentliggjorte oplysninger
- Partneren skal behandle alle oplysninger, man får fra RC, som fortrolige og må ikke bruge dem til andre formål uden deres skriftlige samtykke.
- Ansvarsbegrænsning
- Ifølge dansk lovgivning vil begge parter være ansvarlige for erstatning i overensstemmelse med de almindelige regler, der er angivet i disse betingelser, samt de begrænsninger og fraskrivelser, der er angivet heri.
- Ingen af parterne vil være ansvarlige for indirekte tab eller følgeskader, såsom tab af produktion eller indtjening, tab af data eller ekstra brug af ressourcer, eller tab af omdømme eller goodwill.
- RC er kun ansvarlig for deres egne ydelser og ikke for mangler, forsinkelser eller undladelse af at opfylde deres forpligtelser i henhold til disse betingelser, medmindre disse skyldes: some text
- Partnerens uagtsomhed, fejl eller manglende overholdelse,
- ændringer i ydelserne foretaget af Partneren eller tredjeparter,
- Partnerens brug af ydelserne på en anden måde end forventet,
- uforudsete hændelser, som Partneren selv bærer risikoen for, eller
- tab, der er dækket af en forsikring, som Partneren har tegnet eller er fordelagtig for Partneren
- RC fraskriver sig i videst muligt omfang ethvert produktansvar for ydelserne i overensstemmelse med gældende lovgivning.
- Gyldighed og misligholdelse
- Nærværende aftale er uopsigelig for Partneren i 6 måneder fra tidspunktet når Partneren er aktiv på OB. Efter denne periode kan aftalen opsiges af begge parter med løbende + 3 måneders varsel. RC kan til enhver tid opsige aftalen med 3 måneders varsel. Bestemmelserne vedrørende aftalens udløb skal ikke forhindre aftalens ophør, hvis en af parterne væsentligt misligholder aftalen. Væsentlig misligholdelse omfatter følgende:some text
- Hvis en part ikke foretager betalinger i henhold til nærværende aftale.
- Hvis en part mister tilladelsen til de handlinger, der skal udføres i henhold til denne aftale.
- Hvis en virksomhed begæres konkurs, går konkurs, går i betalingsstandsning, eller hvis der foreligger anden bekræftelse af pågældende virksomheds forventede afvikling.
- Nærværende aftale er uopsigelig for Partneren i 6 måneder fra tidspunktet når Partneren er aktiv på OB. Efter denne periode kan aftalen opsiges af begge parter med løbende + 3 måneders varsel. RC kan til enhver tid opsige aftalen med 3 måneders varsel. Bestemmelserne vedrørende aftalens udløb skal ikke forhindre aftalens ophør, hvis en af parterne væsentligt misligholder aftalen. Væsentlig misligholdelse omfatter følgende:some text
- Værneting og lovvalg
- Hvis der opstår tvister mellem Partneren og RC, skal de afgøres i henhold til dansk lov. Den internationale købelov gælder ikke mellem Partneren og RC.
- Hvis der opstår en retssag, skal den anlægges ved retten i København, Danmark.